fredag 1 juli 2011

SOL

Det här linnetyget köpte jag från Broarne.se för några år sedan. SOL tror jag tyget kallades om jag inte minns helt fel. Det var främst färgen jag föll för. Varpen är i gult och inslaget är rosa, vilket ger tyget dess vackra oranga nyans. Det skiftar lite olika beroende från vilken vinkel man ser i från - jättevackert! 
När tyget kom var det hårt och stelt och kändes inte alls som något man ville ha på sig. Men efter tvätt/torktumling blev det hur följsamt och mjukt som helst - ett helt annat tyg! 
I går skissade jag på massor av olika modeller att förvandla det här tyget till. Till slut bestämde jag mig för att låta tyget få tala för sig självt - det fick bli en ärmlös tunica i sin enkelhet! 
Lite kuriosa: Som sjuksköterskestudent får man lära sig många nya medicinska termer och ordet "tunica" betyder slemhinna :-)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar