måndag 8 augusti 2011

Klänning blir till blus

Den här klänningen köpte jag för många år sedan. Ungefär lika många år som klänningen är - lika många kilon har jag lagt på mig... Den har hängt där i garderoben i hopp om att jag kanske kommer i den igen. Men; Nej - såklart jag inte gör! Ändå har jag inte velat göra mig av med den - jag gillar tyget (linne/bomull), broderierna och modellen. Synd bara att den inte passar.
I stället för att hamna i bingen så får den numera tjänstgöra som blus!

Jag kapade klänningen ungefär i höftlängd. Tyget som blev över använde jag till att sy i kilar - 2 stycken framtill och 2 stycken baktill. Måste ju ge plats åt mina nya valkar...;-)
Broderierna som satt nertill på klänningen klipptes ut och klistrades fast nertill på den nya blusen.

Toppen på kilarna som sitter på bakstycket blev inte så snygga, så jag klippte ut små hjärtan och klistrade fast - så var det problemet löst!
Nu kommer den gamla klänningen få hänga med ett tag till - fast som blus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar