fredag 10 september 2010

Färgad kjol

Den här kjolen sydde jag för över ett år sedan. Har haft en jeanskjol som inspiration.
Tyget köpte jag från "broarne.se". Som vanligt, skulle jag ha skrivit upp den exakta blandningen på tyget när jag fick det, för inte kommer jag i håg det! Lin är det i alla fall:-)
Som ni ser är bilderna före och efter färgning. Innan var tyget helt oblekt och inte så passande för just den här modellen. Vissa detaljer sydde jag med syntettråd i kontrastfärg, för att det inte skulle bli svart i färgningen.
Det var första gången jag färgade tyg!! Så häftigt! In i maskinen åkte en kjol, ut kom en annan:-)
Av alla år som sömmerska och inte ens har färgat ett tyg! Wow, det var så roligt att jag måste leta efter flera saker jag kan färga. Det kanske slutar med en helt ny garderob:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar