fredag 17 september 2010

Min brudklänning

Jag sa alltid att "den enda gången jag kommer att klä mig i vitt är när jag gifter mig". Men icke, inte ens då var jag vitklädd. Det var jättesvårt att bestämma sig för hur min klänning skulle se ut. Om jag inte minns fel så började jag sy på tre klänningar! Den tredje blev färdig :-)
Den är gjord i guldfärgad thaisiden med vita passpoaler i alla sömmar. På framstycket gjorde jag stråveck i ett rutmönster och satte en liten vit pärla i varje "korsning". Lite historisk "touch" blev det i slutändan.
Jag sydde faktiskt min mans bröllopskostym också, men den syns inte så bra på just den här bilden, tyvärr.
Det här var 13 år sedan. Ohoj, vad tiden går!

6 kommentarer:

  1. Denna är också fantastikt fin, fattar inte att du kan sy såååå fint, och Johans kostym !! Kul att du fått inspirationen tillbaka. MIA

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! Ja, det är så roligt att äntligen fått tillbaka sy-lusten. Har så mycket idéer på G :)) Kram

    SvaraRadera
  3. Fiina ni är!!! puss på er <3

    SvaraRadera