torsdag 24 oktober 2013

Petrolblå (...eller grön?) klänning

Funderar lite kring det här med färgen petrol. När jag jobbade med kläder och vi hade den färgen på kartan så kallade vi den just så - petrol. Men säger man petrolblå eller petrolgrön? Rent krasst så är det ju blågrönt det handlar om, eller? Well, well, efter färgen röd så är det just den här färgen (petrolblågrön :-)) som är en klar favorit.

Tyget till den här klänningen beställde jag från Stoff & Stil på nätet. Väldigt smidigt, tyget var här på bara ett par dagar! Resultatet blev lite a´la 60-tal och mönstret är samma som jag använde till Lia-klänningen. Det syns lite dåligt på bilden men jag har valt vinröda strumpbyxor att ha till. Det blev en väldigt bra kombination faktiskt. Jag har bestämt mig för att på allvar plocka fram klänningsmänniskan i mig :-)

2 kommentarer:

  1. Snygg,Anna! Du borde ha en klänningshop på webben,alla i samma modell men bara 1 av var färg och mönster :) det är en väldigt snygg enkel modell!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad gullig du är!! Ja, den här modellen kan ju funka till precis allt, beroende på vilket tyg man väljer. Jag tycker det är roligt med annorlunda strumpbyxor till enfärgad klänning, vet du något bra ställe där man kan köpa eller beställa strumpbyxor med roliga mönster?

      Radera